2010/03/15

Ogino cup

ディライトバイク主催のオギノカップに行ってきました。晴天に恵まれたものの、先日降った雪の影響が心配でしたが、“飛び場”に着くとコンディションは少しぬかるんでいる程度。それにしてもこの規模のジャンプトレイルはカナダでもなかなか無く、ただただ圧倒されるだけでした。

コースが乾くまで一番大きいダブルの拡張作業をしました。リップをさらに高く、ランディングも高くそして広くしたこのジャンプは、僕も未体験のサイズ。どこまで打ち上げられるか想像しただけでも怖いくらいでした。拡張も完成し、レース開始です。コースは真ん中のサイズのものを使ったので、大きなダブルは含まれていません。一定時間内で好きなだけタイム計測というスタイルだったので僕は3本アタック。一本目は42秒、二本目は途中でハンドルから手が離れて顔から転びました。三本目がベストの39秒。ぬかるんだ路面で2.5のタイヤと重いバイクではコース後半では漕ぎを入れれず、このタイムが限界でした。一位は加納さんで38秒、二位はモンキー弟ヒロ君、三位が僕でした。レース後はビッグダブルのチャレンジタイム。ダイキさんのファーストアタックを見て、どの程度の大きさかをチェック。下見をすべく一度止まろうかとも思いましたが、そのまま突っ込んでみると…結構な高さまで打ち上げられましたが最高に気持ちのいいジャンプでした!

翌日は高低差1000mのDHをしてきました。山の頂上は白いね~なんてふもとから見て言っていましたが、実際に上ると積雪3~40cm。まったく乗れず、しばらくはハイクアップしました。雪が積もっていてもなんとか乗れる(滑れる)コンディションになってきたのでライド開始。尾根沿いをずーっと下っていくルートで、どこまで下るの?と思うほどのビッグライドを楽しめました。とっても濃い2日間で、日本のシーンの盛り上がりを確認できたイベントでした。お世話になった皆さん、どうもありがとうございました。またよろしくお願いします!


I went for a 2day trip last weekend and joined a freeriding event. The fireld was... oh man so sweet. You don't often come across something like that even in Canada. definitely the best freeriding spot in Japan for sure! It's kinda like the Boneyard, if you know what I'm talking about. The condition was a little bit muddy and slippery so we started working on the big double jump, nearly 20ft, to make it bigger.

After that, we started racing. It's 40-45sec from top to bottom, not including the big double. I ran 3 laps, 42sec on the 1st, fell on the 2nd and 39sec on the 3rd. I went with 2.5" tires and because of the rolling resistance I couldn't pedal on the last half at all. My bike was the heaviest too. Oh well the winner got 38sec and I was the 3rd place so it wasn't that bad huh?

Then we started hitting the big double. I checked other riders how they killed it, yeah I just hit it without thinking anything. I thought I'd faint on the way up but actually, it's just so fun and smooth! I liked it!

Next day, we went for the DH trail. 1000m/3000ft down!! We could tell there's snow up there at the foot of the mountain and guessed it's not that bad... hiking up on a foot of snow with DH bike is never fun. It was "Friday ride" enough. It took us 30-40min to hike up to get to the trail head. The first part was still lots of snow but ridable and literally shredding. I didn't know any place like this in Japan and what have I done for my entire life? It's always good to know BOTH Japanese and Canadian bike scenes!!

Here's a photo gallery, enjoy!



拡張作業中



Daikiさん, one foot invert

上れて下れて飛べる店長、羽生さん

Shinichiroさん

Hiro君, boost

Jinya

土はどこだ!


新しいカメラ、いい感じです

on the way home


0 件のコメント:

コメントを投稿