2010/03/21

3連休

一昨日は都内の自転車屋さんにお邪魔してきました。最初は小川輪業さん。ウィスラーで知り合ったノナカさんやエリートDHerのイモトくんが共通の知り合いということで二人の近況も聞きに伺ってきました。ウィスラーでお会いできることを楽しみにしていますよ!

白のサムライはウィスラー仕様!?

次はguava-jellyさん。店長の浅野さんを始め、お店のお客さんにも去年の夏のダイキさんのツアーでお世話になりました。クロマグを日本に紹介した第1人者でもある浅野さんとクロマグやウィスラーについてたっぷりと話を伺ってきました。さすがクロマグ社長と長年の友達というだけあって、クロマグにかける情熱は凄かったです!


昨日は地元でサイクルハウス三上の朝ライドへ。ニュージーランド留学中の中学生やこの日が大学合格日の高校生とも乗ってきました。合格していたら僕の後輩(同大学同学部同学科)になるようで、果たして受かったのかな?たいしたアドバイスは出来ませんでしたが、僕のような人生もあるよというのが伝わっていれば幸いです。

そして今日はナカザワジムさんへ。西東京をベースにMTBの底辺拡大へ全精力を注がれている中沢さんはとにかく熱かった!中々語られることの無い裏話に、ただただ頭の下がる思いでした。僕の少ない経験の中でお手伝いできたらなと思いました。超強風+砂嵐の中、遊びに行かせてもらった甲斐がありました。明日は早速、相模湖で来週末行われるフリーライドゲームスのコース整備に参加させてもらいます!

トレイルビルディングやハードな作業後でもこの笑顔!

I've visited 6 bike shops around Tokyo area so far and all of them sell Chromag stuff. I listen to them and tell them the scene in Whistler because I thought it's really important to know how customers here deal with their Chromag, how they like it and what their styles are. It's like exchanging thoughts. This is all going to be precious feedbacks as a souvenir when I go back to Whistler, I believe.

What I've found is, these shops are really serious about increasing the population of MTBer by offering fields to them. In this case, fields mean bike-specific trails. We have tons of hiking trails and that's what we usually ride on, thus we often have conflicts with hikers and some trails have been shut down only for hikers. So why don't we build bike trails? Well, it's so hard to build a bike specific trail here because most of the lands are private properties so what we do first is to find someone who could lease their lands to us. MTB is still taken as a dangerous sport and this is the hardest part. Most of the land owners aren't willing to offer their lands to us. Now you know the approach for trails here are totally different from that of Canada's. You know different places, different styles.

It's easy to say whatever it is, but actually hard to act. So I'm going to a trail maintenance tomorrow. The course will be used for the event coming the next weekend and of course I'm joining it. Keep checking my blog!

0 件のコメント:

コメントを投稿