2009/08/03

乗り載り

暑い日々が続いてますが、それはどこでも一緒ということで相変わらずガンガン乗っています。乗りすぎで両手が腱鞘炎気味になってきたのでグルコサミンのタブレットを購入したのでおそらく大丈夫なハズ。

一昨日は辻さんとバイクパークを数周してその後Ride, don't slideトレイルへ。良いペースで下り、そのまま謎のトレイル、Your mamaを探すことに。なんとなくの方向だけ聞いていたのであちこち探し回ったけど、この日は嗅覚に優れていたのか20分ほどでトレイル入口を発見。少しだけ押し上げるとペンバートンっぽいおおきなロックフェースの頂上に。そしていきなりギャップジャンプ。あまり乗られていないトレイルなのか、全体的に朽ち気味ではあるものの、急なロックフェース、ジャンプ、ドロップ、ウォールライドとスタントも満載。これは新たなお気に入りに追加っと。時間があればメンテナンスに行こうと計画中。

で、この日の夜に辻さんから電話が。「車の鍵落とした…」 翌日は前日に走った全トレイルをくまなく探すも、結局見つからず。だけどウィスラーに来る人にバスで届けてもらい一安心。

ということで、昨日ののんびりペースから打って変わって今日は一杯走ってきた。朝の11時から6時半までの間で一番上から3本、下半分を4本。今日初めてクリアできたジャンプなどのセクションもあり、収穫ありです。

ネットサーフィンをしていると……クロマグのブログに登場しちゃいましたね。写真はプレッピングといって、ペイントや溶接部の点検、ヘッドチューブ、BB、リアエンドのバリ取り、ステッカー貼り、ヘッドバッジ付けをしている最中に撮られたもの。この日だけで8本のフレームのプレッピングをしました。

明日からまた仕事~。来週からクランクワークスが始まります。う~ん、楽しみ♪

So yeah one of my friends told me why I stopped writing my blog in English. This blog has to be brought world-widely.

These days...it's freaking hot!! The last time I was here, back in 2006 and 2007, it's much more cooler but it's been around 30-35C without humidity during daytime for the past few weeks. We had a big forestfire last Thursday and now it's contained. We also had it somewhere around the top of Mt.Whistler today. The forestfire alert has been set as "extreme" for such a long time. We do need rain here or trails will be shut down.

I've been doing well, riding bike so hard now all of my joints on my hands hurt... Job is going well. Oh yeah you can see what I do at work here! In the picture, I'm doing prepping to a bike frame. like taking off unwanted paint, putting decals and a headbadge and tapping the threads. I sometimes feel nervous whenI'm doing these since those frames are not cheap but I'm really proud of myself!

Some of you guys will leave Japan soon right? Hope everything is gonna be sweet for you! Have fun as much as possible till the last minute!

0 件のコメント:

コメントを投稿