2009/06/18

疲れ知らず?

あいかわらず一日中自転車に乗ってる日が続いている。

昨日はバイクパークで3本。DHバイクに乗る知り合いについていったら、何かに後輪をヒットし、バイクが急にストップ、で人間発射。うまく背中から滑り台をすべるように落ちたので、怪我は特に無し。一日経ってから打ち身があることがわかったけど、問題なし。3本目を終えてフロントホイールがぐにゃぐにゃなことがわかり、急遽クロマグショップへ直しに。見よう見まねのなんちゃって振れ取りでホイールはだいたい真っ直ぐに。ええ、完全ではありません。その後はパンプトラックで9時頃まで遊ぶ。ここで自分のバイク(クロマグ Gypsy)ではバイクが重過ぎ、しかもタイや太すぎでまともにパンプトラックで走れないことが判明しガッカリ。どこでも何でも走れるバイクだと思ってたのに…。

今日はまた辻さんのロデオサーカスツアーにアシスタントとして参加。お客さん3人と共にスコーミッシュへ。今回のお客さんは土曜日に行われる超人気レース、テストオブメタルに参加されるとのことで、その下見も兼ねてスコーミッシュで3時間ほどライド。ウィスラーに戻り、今度は下りの練習ということでブラックダイアモンドのトレイルを下る(辻さん、シャトルありがとうございました)。家に帰った頃にはもう6時、いや、まだ6時。今日のXCライドで使ったヘルメットやバックパックを脱ぎ捨て、プロテクターとフルフェースヘルメットを掴み、サドルを交換してバイクパークへ。明日もたっぷり走る予定なので、3本だけ走り、今度こそ家に帰った。

今週残りの予定としては、明日(木曜)はペンバートンでロデオサーカスのアシスタント(と称して楽しむ&トレーニング)、ウィスラーに戻りトゥーニーレース。あさって(金曜)はクロマグフライデーライドで多分またペンバートンへ。で、土日はおそらく疲れてぐったり。もしまだ力が残ってたらバイクパークでのんびり。

なんだか一生分、自転車に乗っている気がする。

I'm having another busy week. Yesterday I rode at the bikepark and did 3 laps. I wanted to ride more, but found out the front wheel was kinda buckled up so I went to Chromag to fix it. After coming back to Chromag, I headed to the pumptrack session immediately. I found out my bike was not good for pumptrack, which made me kinda disappointed... Today I went to Squamish since my friend who is a bike tour guide got 3 clients and they're gonna join a famous bikerace held in Squamish this Saturaday and they wanted to see the course. We didn't take whole course because it's so long(about 65km or something) so we took some part of the course. Then we came back to Whistler and rode for an hour. We took a gnarly downhill trail. It was really fun and I could drop off at 6ft high. When I went back to my place, it was only 6pm so I headed to the bikepark and did 3 runs. I could do more but I knew I'd be riding tomorrow and the day after tomorrow so I took it easy. No hurry.

Tomorrow I'll go to Pemberton as an assistant for my friend's biketour again. In the tomorrow evening we'll join the local bikerace. The day after tomorrow I'll go to Pemberton again for another epic ride with Chromag guys. I'm pretty stoked now!!

0 件のコメント:

コメントを投稿