2009/05/25

長い一日 what a long day

今日は朝からWORCA(ウィスラーマウンテンバイク協会)主催のトレイルメンテナンスに辻さんといってきた。WORCAの用意した朝食を摂り、トレイルへと向かった。この日メンテナンスしたのはクロスカントリートレイル。まずは路面のふかふかの土を取り除き、根っこも取り除く。その際できた穴に石を埋め込みその上から土をかぶせるのだが、その石をうまくはめ込まないとグラグラしてしまう。なかなか奥の深い作業だった。たった100mほどのトレイルを整備するのに15人で3時間近くかかった。いったいどれだけの時間と労力がウィスラーのトレイルに費やされてきたのだろう?

作業後は辻さんとペンバートンにあるPh.Dと呼ばれるトレイルへ。辻さん曰く、前から気になってはいたがどこにあるかわからないとのこと。ヴィレッジで昼食をとっていたときにたまたまイアンと奥さんに会いトレイルの場所を教えてもらった。
トレイルへは緩めのジープロードで30分ほど上る。この日はあまり時間がなかったため、トレイルの一番上までは行かず、その一つ下の入り口から乗り始めた。ここもスコーミッシュみたくロックフェースや荒れた路面が多く、なかなか挑戦しがいのあるコースだ。かなり急なセクションが3つほど有り、どれもボトムが荒れていたので今回は見送ることに。次は絶対挑戦しようと思う。上りが短かった割には下りが長く感じられ、なんともお得観のあるトレイルだった。もしかしたら昨日行ったディズニーランドより好きかも。

夜はひっきーさんの家で夕食をたらふくご馳走になった。大きな焼き魚にタイ風サラダ、アイスクリームパフェ。でれもとてもおいしかった。家に戻り、疲れがだいぶ出てきたところにこの前ヒッチハイクで出会った子とクラブへ行かないとのお誘いが。借りもあることだし、明日の予定もないので断る理由もなく、行くことに決定。行く途中でBMXで遊ぶ2人組みに遭遇。軽く自己紹介をし、その2人もクラブにいくことになった。クラブでは特に特別なことはなく、みんなでショットを飲んだり踊ったりと楽しい時間をすごした。長い一日だったぁ~。

Today I went to join the bike trail maintenance event with my friend. We ate breakfast at a cafe and headed to the trail. What we did there was rake the duff off, dig a little bit of the soil, get rid of the roots and rocks and pack the dirt. It took us 15 people for 3 hours to maintain for only 100m of the trail. I wonder how much of time and work took people to build up these trails in Whistler.

After lunch, I went for a ride in Pemberton with my friend. The trail was called "Ph.D". It's funny every trail here in Canada has a name. We climbed up the fireroad for 30min and decided not to get to the top of the trail. The trail was so much fun, sometimes a little bit technical and very steep. Now it's my favorite trail.

I went out with the girl who delivered my wallet the other day and we went to a club in the village with her friends. Also I ran into 2 random boys riding BMX and took them there. We got some shots and danced a little bit but the club was closed at 2AM. So what are we supposed to do the rest of the night, we are drunk but can't drink outside. This is so cruel and now I miss Japan for that. Anyways we went home. What a long day.

0 件のコメント:

コメントを投稿