2009/05/12

土曜日 saturday

相変わらず肌寒く日差しの強い日。先日、ある人からスキーリフトのチケット数枚をもらったので、スキー場の頂上まで観光に行ってきた。リフトを2つ乗り継ぐこと20分、そこからはウィスラーの町並みと町を囲う山々が綺麗に見渡すことができた。調子に乗ってパーカーしか着なかったので、それはもう寒かったので、写真とって景色を楽しんでまたリフトに乗って山を下る。ここでわかったのは、高所恐怖症とまではいかないまでも、高いところが苦手ということだった。きっとリフトっていう、何も囲まれていないただの椅子だからということだろう。

夜はルームメートからレーブがあるということを聞いて、場所だけ簡単に聞いてとりあえず行ってみる事に。レーブとは規模の大きいクラブイベントみたいなもので、今回のパーティーは満月の夜に野外でやるものだった。バスに乗り、レーブが行われる最寄のバス停で降りるはずだったが、他の乗客全員がひとつ手前のバス停で降りたので、ついでに降りたら、結局違い、夜中の真っ暗闇のハイウェイを歩いて最寄のバス停へ行くはめに。20分ほど走ったり歩くと、どこからか音楽が聞こえてきた。音を頼りにこれまた真っ暗闇の林道を一人寂しく熊に怯えながら上っていくと、ようやくたどり着くことができた。きっと無許可でやっているためだろう、文字通りの山奥でのイベントだった。キャンプファイヤーとDJブースだけの、林林道上の少し開けた場所にそれはあった。12時過ぎの時点ではDJブースの前で踊っているのはごくわずかだったが、夜が更けるにつれて次第に人数は膨れ上がり、最終的に200人近くが集まった。音楽も好きなDrum'n'bassで気持ちよく踊ることができた。毎月やってるみたいなので、また来月行ってみようと思う。

I went to the peak of Blackcomb mountain since I got some lift tickets by someone. It took me 20min to go up to get there. I could see the town of Whistler and the mountains that surround it. Just one word, beautiful. Well it was so cold out there and I should've worn my jacket.
On the way down I was scared of how high the lift went. I found I didn't like to be at higher places or it's just the lift was nothing but a chair. Anyways I was scared the shit out of it.

my roomie told me there'd be a rave on that night so I went to check it out. I got off the bus one stop before the destination, which ended up with 20min walk on the dark scary highway alone. Duh I'm sick of walking on the highway... Suddenly I heard music coming from the mountain and I just followed it. I climbed up the fireroad for another good 20min and here it was. It was totally in the middle of the bush. There were a campfire and a DJ booth. The music was woo yay, my favorite Drum'n'bass. There weren't so many people dancing in the first place, but it ended up with nearly 200 people. I had fun with dancing. Since it was a monthly full moon party, I'll go check it out next month for sure!


てっぺんから滑り降りてる人もいた
some skiers went down from the top


本当に山奥
totally middle of the mountain

バイクパークはまだ雪の中、間に合うのか?
bikepark is still under the snow.

ウィスラーの町はこんな感じ。
this is where I live


思ったより人集まりました
thought there'd be less people


これなかったら凍え死んでた・・・
I would've been dead without this...


ファイヤーダンスも
playing with fire

0 件のコメント:

コメントを投稿