2009/05/02

パンプトラック pump track

今日は朝からぽかぽか暖かい。昼ごろまでゆっくりして、出かけた。まずはFanatyk.coバイクショップにいってディスクブレーキアダプターを注文。その後はなんとな~くダートジャンプとレイルに行くと・・・。
なんか、変わってる、でっかくなってる、初心者用のラインが無くなってる!!
どれもリップが立ってて、距離は長くは無いものの、高さの出せる形になっていた。もちろん全てキャニオン。全体的に手が加えられて、シーズンインとともにリニューアルした感じ。ダージャントレイルとスケートパークの間にはパンプトラックを作っている途中だったので、近くにいるライダーに、手伝わせてと声をかけて了解を得、一緒にパンプトラックの土方をすることに。コースの形は左右対称。面をスムースにするため、ひたすら石ころを取り除く作業をした。ふとダートジャンプの方に目を向けると、蛍光オレンジのフレームにこれまた蛍光イエローのリムをつけたバイクが。トレックサポートライダーのブランドン・セメナックだ。そっか、地元だもんなぁ。さっきタイラーもコースの視察に来ていたし。トレイルメンテナンスはトップライダー達と知り合ういいきっかけになるって聞いたし、実際友達も作れたから、この調子でやっていこうと思う。

やっとのことで面出しをし、あとは3連ローラーを作れば完成といったところ。明日も昼から作業するそうなので、明日こそはカメラを持って行こうと思う。その前にバイクスワップにも寄らないと。

It's warm today. I was being lazy till around the noon then went outside, though no idea where to go. I dropped by at Fanatyk.co and ordered some bike parts then headed to the dirtjump trail. It has been changed a lot, no more line for beginners, got bigger and so on. The rips are near vertical so you can jump higher, but not farther. Also some riders were buidling a pump track so I talked to them and started helping them with building it. The pump track is symmetrical. My job was getting rid of rocks. When I looked at the jumps, I saw a kid with a fluorscent orange bike with also fluorscent yellow rims, Brandon Semenuk. He is also one of the locals here in Whistler. It's a good way to get to know pro riders and make some friends by building trails. Actually I made friends with some people.

They're going to build the trail tomorrow too. So I'll go see the bike swap then build the trail after that.

0 件のコメント:

コメントを投稿