2009/04/28

仕事探し still looking for a job

今日もいつものように街をぶらぶら。と、ある自転車屋を見つけました。前にカナダに来たときは無かったような?とりあえず中に入ってみると、けっこう広い。パーツはあまりたくさん置いていないが、完成車は多く、アパレルも豊富だ。ちゃんとメンテナンスルームもある。これは聞いてみよう、ということで、仕事あるか聞いてみたら、履歴書もっといで、と。急いで取りに帰って、再び店へ。履歴書を渡す際に簡単な質問を交わす。店で働いたことはあるか、自転車のメンテナンスはどの程度できるか、など。感触はなんともいえない感じだったけど、まぁチャンスを増やすにはとにかく履歴書をできるだけ渡す、受け取ってもらえる店を探すことだと思うので、楽しみに返事を待とうと思う。先週履歴書を置いてきたスキーショップからの返事はまだ来ない。本音は、今日履歴書を置いてきた店で働きたいけど、こちらも待つしかない。

待つ待つといってばかりで結果も何も書けないけど、状況報告ということで!
明日はクロマグで少し働いて、そのあとみんなと走りに行ってきます!

I was wandering the town as usual and found a bikeshop. Hmm I don't remember if I visited here the last time I was in Whistler. Anyways, I entered inside, looking around and asked if any part-time job was available. Then a clerk told me to leave my resume so I went back quickly to pick it up. We had a small interview like if I have ever worked at a retail shop or not and if I could maintain and fix bikes. I don't know if it will turn out well or not but anyways I got more chances definitely. I haven't heard from the shop I dropped my resume last week yet. I'll keep waiting.

Tomorrow I'll work at Chromag for a bit then go for a ride with the guys. Can't wait!!

0 件のコメント:

コメントを投稿